jueves, 13 de octubre de 2016

FOR Project (Erasmus+ ) Urbi Institutuan



Urbi Institutua  Erasmus + Europako proiektu bat, FOR izenarekin, garatzen eta koordinatzen ari da. FOR hitza Finding our Roots akronimoa da,  “gure sustraien bila” euskeraz- Proiektu hori Latina eta Greziera ikasten  dituzten 4. DBH eta Batxilergoko ikasleek garatzen dute beste bi europar institutukoekin batera – bata, Italian eta bestea, Grezian –. Hiru ikastetxe horietako ikasleek haien herrien landareen izenak, botanikarekin lotutako erro grekoak eta latindarrak eta mitologia  partaideen hizkuntzetan (euskara, gaztelania,ingelesa, italiera, greziera) lantzen dituzte eta  haien lanak, ikerketak eta erregistroak ingelesez partekatzen dituzte IKT baliabideak erabiliz. Egin behar izan dituzten atazen artean, glosario birtuala,  landare morfologiari buruzkoa,  landare mitologikoen hiztegi birtuala, gymkhana mitologikoa, lorategi mitologikoa, avatarrak…  aipatu ahal dira. Horretarako hainbat plataforma eta aplikazio erabili izan dituzte. Proiektuarekin loturiko plataformak kontsultatu ahal dira:  FOR proiektuaren wiki-a,  FOR proiektuaren bloga, FOR eTwinning plataforma, Facebook kontua eta You Tubeko kanala. Bestetik, hiru eskola truke burutu dira (Castellammare di Stabia (2015eko azaroak 28 - abenduak 5), Atenas (2016ko otsailak 25 - martxoak 3) eta Basauri (2016ko apirilak 9 - 16).
Proiektu honen bidez oinarrizko disziplinarteko konpetentzia batzuk indartzeaz gain (Hizkuntzakomunikaziorako konpetentzia: Hizkuntzak eta Literatura, Arterako konpetentzia eta Zientziarako konpetentzia: Naturazientziak) zeharkako konpetentzia batzuk ere garatzen dira: Hizkuntzakomunikaziorako konpetentzia, eta teknologia digital eta mediatikoa erabiltzeko konpetentzia, Ikasten ikasteko konpetentzia, Gizarterako eta herritartasunerako konpetentzia eta  Norberaren autonomiarako eta ekimenerako konpetentzia.
Bestalde, proiektu hau ikasle eleanitzei zuzenduta dago, eta konpetentzia metalinguistikoan zein horretatik ondorioztatzen den translanguaging prozesuan oinarritzen da. Hauxe da, erro grekolatindarretatik abiatuta, ikasleek euren hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna erabiltzen dute hiztegi akademikoa zenbait hizkuntzatan (ama-hizkuntzak zein atzerrikoak) garatzeko. Era horretan, hizkuntzen arteko muga zurrunak desagertzen dira, bai eta egoera monodisglosikoa ere. Hala, ikasleek ez dute hizkuntzak banan banan sekula ikasiko, baizik eta euren arteko loturak eta interakzioak aplikatuz.Izan ere, ikasle eleanitzek erro grekolatindarretatik etekin itzela ateratzen dute, botanikarekin lotutako lexiko akademikoa oso erraz bereganatzen dutelako hainbat hizkuntzatan.
Horrez gain,  Urbi Institutuak S.O.M.A. proiektua dela eta, 2014ko abenduan, eTwinning kalitate-zigilu nazionala jaso zuela aipatu egin behar da

Proiektu hauen inguruko informazio zabala eta zehatza proiektuei buruzko gunean aurkitu ahal da. Haien arduradunak Karmele López de Abetxuko eta María Jesús Ramírez dira.


No hay comentarios:

Publicar un comentario